אם רק הייתי מסתכל אחרת/ יעל לוי

קטגוריה:

בית ספר:

שם המורה:

בוקר אחד בכיתה ח' 2 הודיעה המורה כי תלמידה חדשה מצטרפת אליהם.
הכיתה הייתה קטנה, היו בה רק שמונה ילדים. שלוש בנות, עדן שכולם כינו אותה "עדן המלכה", מיה ושי שהיו החברות הכי טובות של עדן ועשו כל מה שהיא ביקשה. חמישה בנים, יונתן, איתי עומר ירין ודן. בנות הכיתה לא רצו שתבוא ילדה חדשה, במיוחד עדן שפחדה שיתפסו לה את המקום.  טוב… הן לא באמת לא רצו, זאת רק עדן, אבל כל מה שהיא אומרת הן עושות וכשהיא אומרת שלא בא לה שתבוא תלמידה חדשה אז גם להן לא בא.

פתאום נשמעו דפיקות בדלת. המורה ניגשה לפתוח והילדה החדשה חסרת הביטחון עמדה בפתח.
המורה פנתה אליה ושאלה: "מה שמך?" את שמה היא אמרה בקול עדין ושקט שכמעט ולא שומעים, שמי "אנה."  "מה?" שאלה המורה, אנה אומרת קצת יותר בקול אבל עדין היה קשה להבין.
"טוב",אמרה המורה , " תשבי ליד…, ליד יונתן". אנה התיישבה והחל השיעור.
והנה הגיע זמן ההפסקה שי ומיה פנו לאנה והתחברו אליה מהר מאוד אך כשען ראתה זאתהיא קראה להן לצד ואמרה: "איך אתן מתחברות עם הילדה המכוערת הזאת? אם אתן תדברו איתה אני יעשה עליכן חרם! אז תזהרו לא כדי שזה יקרה". בנתיים פנתה אליהן אנה ואמרה: "אתן באות…?" אבל שי ומיה התעלמו ממנה. הגיע הצלצול לתחילת השיעור והבנות פנו לכיתה. המורה ביקשה לפתוח את הספר בעמוד 57 כל הכיתה פתחה את הספר אולם אנה התקשתה למצוא את הספר הנכון ופתחה ספר לימוד המתאים לכיתה ג'. ראתה זאת עדן ולגלגלה לה. אנה מאוד התביישה והתעצבה. עעדן גלגלה את העיניים המשיכה להתנכל לאנה ושאלה בקול את המורה :"המורה, למה אנה פותחת ספר של כיתה ג'? המורה אמרה לה בקול שקט שיש לאנה בעיות אישיות ועדן צריכה להתייחס לזה שהיא ילדה מקסימה וחברותית!
ועדן, בחוסר רגישות אמרה בקול על מנת שכל הכיתה תשמע "אה.. יש לה בעיות..?!! טוב… ".
בהפסקה השנייה פנתה עדן לשי ולמיה ואמרה :" ראיתן שהיא ילדה טיפשה?! אתן רוצות להיות כמוה?? אל תדברו איתה כי אם כן… "
אחרי יומיים המורה הודיעה: "בשבוע הבא יתקיים מבחן במדעים" לאף אחד מהתלמידים לא היה אכפת מהמבחן והם למדו קצת מהחומר יום לפני. אנה,לעומתם, התאמצה מאוד ולמדה בחריצות כל השבוע, במבחן וקיבלה רק 20 שכל הכיתהקיבלה 70 ומעלה…
עדן חטפה בכוח לאנה את המבחן וקראה בקול את הציון :" איזה ציון… 20!  זה ציון רק של טיפשות" וכולם צחקו.
אנה ברחה מהכיתה בבכי והמורה פנתה לעדן ואמרה: "למה העלבת אותה? מה יצא לך מזה? צאי מהכיתה!" בסוף השיעור םנתה המורה לעדן ואמרה לה שהיא גרמה נזק רב ולא יהיה מי שיסלח לך על הפגיעה באנה. עדן צחקה והלכה.
לאחר חצי שנה, אנה עדיין הוחרמה בידי בנות הכיתה ולכיתתן הצטרפו שתי בות חדשות. הפעם עדן שמחה בכניסת הבנות לכיתה מכיוון שאלו היו בנות דודות שלה.
לאחר מספר ימים עדן ביקש משהו משי ומיה אבל הם לא עשו זאת ועדן מאוד כעסה ויצאה מהכיתה בהפגנתיות רבה.
עדן, שלא היה לה עם מי לדבר פנתה לאנה ואנה הציעה לעדן שתבוא אליה הביתה היום לאחר בית הספר. עדן הסכימה ובסוף היום הן נפגשו ליד השער וצעדו לקראת הבית של אנה. במהלך ההליכה הן שוחחו ביניהן ועדן גילתה חברה טובה שאפשר לדבר איתה ולהנות איתה בכל כך הרבה תחומים.
כשהן הגיעו הביתה התגלה בפני עדן בית ישן ומוזנח חלק מהבית היה חשוך ובחלק מהחדרים לא היו אפילו דלתות.  באותו רגע עדן הבינה את דברי המורה וחשבה לעצמה: "מה עשיתי? למה לא דיברתי איתה? למה החרמתי אותה? " לאחר שעה שבה הן שיחקו ונהננו אמרה לה אנה: "יואו איך שכחתי אני צריכה ללכת לבית החולים עוד שעה!" עדן נבהלה מאוד.  בית החולים הוא מקום שמאוד קשה לה בגלל שדוד שלה ,דהייתה כל כך קרובה אליו, מת לפני מספר חודשים.
עדן פנתה לאנה ושאלה אותה מדוע היא צריכה ללכת לבית החולים?. "אחותי במצב קשה.. היא חולה מאוד" ענתה לה אנה.
דבר זה הקשה על עדן יותר וגרם לה להתחרט על התנהגותה כלפי אנה. חשבה עדן לעצמה איך נתתי לעצמי להסתכל על החיצוניות של אנה ולא על הפנימיות שלה?!
למחרת מיה ושי פנו לעדן וביקשו ממנה סליחה. אך הן לא ציפו לתגובתה של עדן :"אני מבקשת סליחה. התנהגתי כמו טיפשה. אליכן ובמיוחד כלפי אנה. אתמול הלכתי לאנה הביתה והיא כ"כ מהממת וגיליתי חברה טובה עם לב טוב. ושהיא סך הכל ילדה כמוני וכמוכם וגרמנו לה צער לחינם וכולנו צריכות לבקש ממנה סליחה".הבנות התפעלו. הן לא ציפו לתגובה הזאת מעדן אבל יחד עם זאת הן כ"כ שמחו . חיבקו את עדן חיבוק חזק והלכו ביחד לבקש מאנה סליחה ולהציע לה לשחק איתן.

עד כמה אהבת את הסיפור/ שיר ?
השארת תגובה

אולי יעניין אותך גם:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן