ילדה מיוחדת / שירז זר

הייתה ילדה מיוחדת במינה, כל מי שהסתכל עליה התפעל מהיופי והחינניות שהילדה הקרינה, הילדה הייתה שונה נורא מכל הבנות בגילה, היא ידעה לבטא את ריגשותיה ועוד שהיתה מאוד קטנה הבינה את הסיבות להתנהגויות של האנשים ואת הרגשות והתחושות העמוקות שלהם.

כשהילדה גדלה, היא התחילה לאבד מהיופי והחינניות שלה.

הבעיות והרגשות של האנשים הכבידו עליה ולאט לאט, מבלי שאף אחד שם לב היא הרגישה שהיא יוצאת מדעתה. היא חשבה שהיא משתגעת ולא הבינה מה קורה לה. היא התחילה להתנהג מוזר, לא כמו שכולם זוכרים אותה ולא כמו שהיא זוכרת את עצמה.

היא הרגישה בתוך קופסאת זכוכית שאם היא תצא ותנפץ אותה זה יפגע בה והיא ידעה ששום דבר לא יהיה יותר טוב .

לאחר כמה שנים הוריה שמו לב שהיא לא מתנהגת כתמיד.

תמיד היא הייתה ילדה שונה, יש כאלה שלא הבינו אותה ואלה שהבינו אותה נהינו להיות בסביבתך ולהכיר את הפנימיות האמיתית שלה.

למרות שהיא רצתה להישאר היא האמיתית ולא אהבה את התחפושת שבנתה לעצמה, היא לא הצליחה לחזור לעצמה כי כבר התרגלה למסכה שבנתה לעצמה.

גם בזמן השינה וגם בזמן הערות – הרגישה שונה. זה היה כמו לופ שלא נגמר וגם היא רצתה שהוא לא יגמר, אבל לא ידעה עוד כמה זמן תצליח להחזיק מעמד ככה. כשהיא לא הצליחה לשמור את זה לעצמה, זה השתחרר לה בלית ברירה, הזכוכית בסופו של דבר התנפצה. היא ידעה שזה חייב לקרות לבסוף.

לאחר שהוציאה את כל העצבים, הכעסים והתסכולים שלה על סובביה, החברים והחברות, המכרים והמכרות – אף אחד לא רצה להישאר בקרבתה.

בסופו של דבר היא הייתה ילדה בודדה ומסכנה שלא הייתה מיומנת מדי להתמודד עם בעיותיה הנפשיות, לא לה ולא למשפחתה היו את הכלים להושיט לה יד ולעזור לה להתמודד ולקבל את עצמה בדיוק כמו שהיא.

לאחר שהרגישה שהיא מסוגלת לבטא את רגשותיה, היא החליטה לספר להוריה על מה שעובר עליה, הוריה לא היו חשופים לעולם המכיל את בעיות הנפש של האדם, ובעיקר לא של ילדים, אבל זו לא אשמתם, הם לא גדלו למציאות עוזרת ומכילה ולא ידעו כיצד לסייע לילדיהם.

אך לאחר שיחות ארוכות ועמוקות הוריה החליטו לעשות מעשה ולקחת אותה לפסיכולוג קליני.

כשהילדה והוריה הלכו אל הפסיכולוג, הפסיכולוג אבחן אותה כסובלת ממחלת הנפש OCD.

בדיעבד, מסתבר כשהילדה סבלה מזה רוב חייה. מסתבר שהילדה לא באמת הסתתרה ובנתה לעצמה מסכה. היא חשבה שזוהי מסכה והייתה מודעת גם לכישלונותיה בהורדת המסכה, המועקה והרגשות הסוערים והמעורבים היו המחלה שהילדה סבלה מהם.

הוריה ובני משפחתה הצילו את בריאות הנפש של הילדה למרות שברגעים  קשים הילדה הייתה מוציאה עליהם את כל הסבל שלה.

אך היא לא התכוונה ואהבה אותם אהבה עצומה למרות שבאותו זמן חשבה שהם לא כל כך אוהבים אותה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן