ארץ אהבתי/ דריה פלח

בעוד כחודשיים קייטי תחגוג את חגיגת בת המצווה.

כבר מגיל קטן, היא חלמה על האירוע המיוחד הזה,ללבוש שמלה מנצנצת, באולם הכי מפואר בברוקלין בה הם גרים. כשקייטי פנתה להוריה כדי לספר להם על התוכניות שלה לכבוד הבת מצווה, הם ניסו לשכנע אותה לחגוג את הבת מצווה במלון בישראל כדי שהיא תתחבר לשורשיה. היה חשוב להם שהיא תכיר את ארץ הקודש ותחגוג שם את הבת מצווה.

קייטי ממש לא אהבה את הרעיון, היא הסבירה להוריה שהיא רוצה לחגוג את הבת מצווה עם כל החברות בברוקלין, והיא לא מעוניינת לטוס לישראל. היא טענה שהיא כבר מכירה את ארץ ישראל בגלל שהיא מבקרת שם כמעט בכל שנה מאז גיל שלוש.  מישל אחותה בת ה-8 הצטרפה לדיון וניסתה גם לשכנע את קייטי לחגוג את הבת מצווה בישראל,קייטי אפילו לא הסכימה לשמוע את הרעיון של מישל היא פשוט התעצבנה והלכה לג’וני אחיה הקטן בין ה-3 כדי להירגע וקצת לשחק איתו. ג’וני ראה שקייטי עצבנית, אז הוא שאל אותה בלחש מה קרה? קייטי הסבירה לו שהיא לא רוצה לחגוג את הבת מצווה שלה בישראל בלי כל החברות שלה, ג’וני הנהן ואמר לה שלדעתו לטוס לישראל זה יותר מגניב כי אז צריך לטוס ואז הם יהיו מעל העננים והכי גבוהים בעולם וזה הכי שווה! קייטי צחקקה והלכה לחדרה.

כל הלילה היא חשבה על הרעיון של אבא ואמא. בבוקר היא החליטה להתייעץ עם חברתה הטובה לינדה. כשקייטי הגיעה לבית הספר היא מצאה את לינדה בספריה. אחרי שהיא סיפרה לה על הרעיון של הוריה לינדה אמרה לה שזה דווקא יכול להיות כיף ומיוחד והלוואי שאותה היו לוקחים לחגוג את בת המצווה בישראל. בדרך הביתה קייטי חשבה על דבריה של לינדה.היא החליטה, שהיא תעשה הגרלה ומה שיצא יבחר. לא תאמינו מה יצא בהגרלה! לטוס לישראל!!!!!אוף, קייטי קיוותה שיצא הפתק שבו כתוב לעשות את הבת מצווה בברוקלין. קייטי באה לאבא ואמא והודיעה להם שבסוף היא מסכימה לטוס לישראל, אבל היא עדיין חושבת שזה משעמם ומיותר, במקום אירוע גדול בברוקלין. אבא ואמא היו כל כך נרגשים שזה מה שהוחלט.

כשהגיע יום הטיסה קייטי הרגישה שבכל זאת היא מתרגשת לחגוג את הבת מצווה בישראל. הטיסה עצמה ארכה 12 שעות, כל המשפחה של קייטי נרדמה במהלך הטיסה,רק קייטי מרוב התרגשות לא עצמה אפילו עין!  כשהגיעו לישראל קייטי התחילה להתגעגע לחברותיה, וקצת להתחרט על הטיול לישראל..

כשהם הגיעו למלון, אבא הכריז שמניחים את התיקים בחדר ויוצאים לטיול! תוך 5 דקות הם כבר היו באוטו בדרך להר הרצל. קייטי חשבה שזה סתם משעמם ומפחיד להסתובב בין כל הקברים.בהר הרצל היא שמעה את סיפורי הגבורה של אותם אנשים אמיצים שמסרו את נפשם בשביל ארץ ישראל ובשביל עם ישראל . במיוחד ריגש אותה לראות את קברו, ולשמוע את סיפורו של רועי קליין,שמסר את נפשו וקפץ על הרימון שנזרק לעברו ולעבר חבריו, ובכך הציל את חייהם של חבריו . כשנגמר הטיול הראיה של קייטי על  הר הרצל הייתה שונה לחלוטין, היא הבינה, שזה הר עם מלא סיפורים מרתקים על אנשים גיבורים שבזכותם יש לנו מדינה!

למחרת הם הלכו לרובע היהודי שם קייטי ראתה לראשונה את מגדל דוד אותו הכירה רק מתמונות וציורים של ירושלים. הייתה שם אוירה מיוחדת של אחדות וקירוב לבבות . ברובע הם ביקרו במכון המקדש שם פגשה לראשונה שיחזור של כלי המקדש עליהם יצא לה ללמוד בשיעורי תנ”ך בבית הספר בארצות הברית. אחר כך הם ירדו במדרגות המובילות לרחבת הכותל המערבי.היה לקייטי כל כך מרגש והיא מצאה את עצמה מתפללת לבריאות ולהצלחת משפחתה. היה מיוחד להתפלל ולבקש בקשות בכותל אחרי הרבה זמן שכבר לא ביקרה שם.

למחרת קייטי הרגישה שהיא שמחה שבסוף היא  טסה לישראל.באותו יום הם הלכו לבקר את סבתא רבתא מצד אבא [היא גרה בירושלים]. קייטי שמחה לבקרה,הסבתא סיפרה לה על השואה ועל החיים שלה. היה פשוט מרתק!

ביום הרביעי לטיול, הגיע היום של האירוע. אבא ואמא שכרו אולם במלון, ולשם הגיעו כל המשפחה המורחבת.  קייטי הייתה לבושה בשמלת נצנצים[כמו שהיא רצתה]. היה אוכל טעים ,והיה הרבה ריקודים, כל המשפחה הייתה לבושה יפה והיה מאוד שמח.באמצע האירוע אבא ואמא עשו לה הפתעה והקרינו לה ברכות ואיחולים מחברותיה שנשארו בארצות הברית ,קייטי התרגשה מאוד מהסרטון. לאחר מכן נכנס לאולם בהפתעה אומן בלונים שהכין בלונים בצורות מיוחדות ויפות לכל האורחים. בסוף האירוע האורחים הודו למשפחה על האירוע ושמחו שהם באו לחגוג את בת המצווה בארץ ישראל.

למחרת בבוקר קייטי פתחה את המתנות ושמחה לגלות שהיא קיבלה שרשרת עם תליון בצורת מפת ארץ ישראל. אחרי ארוחת הבוקר האחרונה במלון המשפחה חזרה לחדרי המלון והתחילה לארוז את בגדיהם ואת תיקי הטיסה. הילדים התעצבו שמחר הם כבר חוזרים הביתה, הם רצו להישאר עוד בישראל.הם נהנו כל כך שהזמן עבר להם מהר מדי והם כבר התחילו לתכנן את הביקור הבא שיהיה בישראל. כשהמשפחה עלתה על המטוס, קייטי התעצבה שכבר כל החגיגה נגמרה, היא רצתה שהיא לא תיגמר לעולם!

כשקייטי חזרה לבית הספר היא סיפרה לחברותיה על החוויה המדהימה שהייתה לה בישראל ואיך כל החששות שלה היו לשווא.

כעבור חודשיים ,אבא ואמא הודיעו לילדים שהם החליטו לעלות לישראל,ושמקומם צריך להיות שם! קייטי מישל  וג’וני כל כך התרגשו! הם קצת התעצבו שהם צריכים לעזוב את כל החברים,אבל אבא ואמא הבטיחו להם שהם עוד יחזרו לבקר. בחודשים עד לעלייה לישראל קייטי ומשפחתה החלו ללמוד עברית אצל מורה פרטית . הסתבר להם שהשפה העברית אינה פשוטה כמו שחשבו . ובאמת, אחרי חצי שנה המשפחה עלתה לישראל. הם גרו בבית שמש, בבית קטן לעומת הבית הגדול שהיה להם בארצות הברית. בהתחלה לקייטי ומישל היה קשה להתאקלם, הם עדיין לא ממש ידעו עברית שוטפת,וגם לא היה להם הרבה חברות. לאבא ואמא היה קשה למצוא עבודה, אבל אחרי חצי שנה שהעיניים הסתדרו, אבא ואמא מצאו עבודה, קייטי ומישל הסתדרו בביה”ס ומצאו חברות.

וג’וני – בטח אתם שואלים מה איתו? דווקא לו היה ממש קליטה מהירה והוא ידע לדבר עיברית טוב, והסתדר עם הילדים בגן. אחרי שנה שהם גרו בישראל, אבא ואמא השיגו כסף והם עברו לבית יותר גדול. כיום, כעבור 3 שנים, שקייטי מסתכלת לאחור, היא מבינה שהכל היה לטובה:] למרות שבהתחלה היא התעצבה שהבת מצווה תהיה בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן